cursor

Isnin, 27 Januari 2014

Penyewa Keempat- Part 5




(bukan pintu sebenar)


Sampai kat umah tgok pintu bertutup lagi…pelik lah kami coz ckap nk kuar umah dh tapi takkan gitu gaya nyer..kami pon dah selesai urusan kat klinik..siap mkn pagi merangkap ke tghari lg…pastu hubby pon blok kete depa kat depan pagar n ketuk pintu..tgok2 depe mcm baru bangun tido..pastu hubby ckp td call tuan umah ckp nk bg kunci kan?pastu cepat2 pompuan tu ckp nk tunggu lori coz brg byk nk bawak..bile hubby cite mcm tu aku dh pelik..coz tak nampak pon lori masuk..tp maybe time kami tak de kot lori tu dtg.so kami pon bg ler tau kat tuan umah gitu…..aku malas nk bercakap ngan pompuan tu..kompom t mesti aku gaduh..tgok pompuan tu mcm sial jer..mcm tak leh masuk jer ngan raut wajah kerek dia tu..mujur hubby aku yg take over bercakap.lg pon ok lah kn laki sama laki bercakap.kalo aku yg bercakap t aku tau benda ade jer..aku tak suke alasan2 nih..hahhaa




(sekadar gambar hiasan- sumber dr google)


Pastu cuak ler tuan umah call,whatsapp,msg lg..ckp sebenarnyer dia tak de bwk ape2 brg kecuali kain baju jer..yg lain2 tu kak sume brg kami kak..dia pon 1 per satu ckp ape brg yg ade..hahahha…pastu dgr la org sebelah nih call mak tuan umah..silap byk ler dia..sape suh call singa betina..mmg mengaum ler..ondsport dia kemas & kene kuar gak dr umah tu..leh plak kemas pat2..pastu leh plak dia mintak nom phone kami kat tuan umah..kami melarang tuan umah memberi nom tepon kami..



(sekadar gambar hiasan - sumber dr google)


Pastu my hubby kuar alihkan kete kit..bengang lak ngan depa..poyo jer..pakai viva je..bukan lori nk bik side beso ngat..pastu bkn nk bg kunci umah..sibuk ngat nk masuk kete pat2..mcm kelibut jer..hubby yg tarik sndiri kunci kat blkng pintu umah tu & larang jgn tutup pintu..sibbaik mate hubby ku tajam.nak khianat kami ler tu..nk tinggal kunci dlm umah & lock dr luar.sibbaik leh bace dah perangai buruk depa..so ko tak berjaya ler…





Pastu ade hati lagi tanya kat hubby mcm ne ngan tong gas nih?dia dah bwk ke depan pintu..dia ckp tong gas hr tu dah abih, nih depa yg isikn baru.hubby ckp pandai2 lah ko ckp ngan tuan umah..dia tak puas ht & bini dia cepat2 suh masuk kete..pintu kete tak tutup lg, bini dia dh jalan.something wrong jer aku tgok minah nih..hubby aku lak ckp kat aku dah depe dok free,dok saje takkan ngan tong gas pon nk berkire…ape lah sgt ngan harga tong gas tu ngan ko dok free kat umah nih?aku gelak jela mdgrnyer.



Tuan umah suh kami masuk cek brg2 dia..kami pon masuk then bik gambar sumer yg ade…pastu kami whatsapp ngan tuan umah.cume agak selekeh kit keadaan umah ditinggalkn..singki kotor,lantai kotor..rambut berterabur,atas meja mkn ade sampah makanan dia org,paper lagi atas meja mkn..bilik bau busuk…adeh…teruk gak aku tgok umah tu.pastu kami terus g kerja..hihihi..mesti dia terkejut coz ingatkn kami kuar g keje,tp tghr leh lak lik bik kunci umah.tp ptg tu kami lik..jeng jeng jeng..terhulur jer sesuatu dr peti surat kami….hahhaha ape dia..jeng jeng jeng next part ye…..

Tiada ulasan: