cursor

Jumaat, 28 Ogos 2015

SELAMAT HARI MERDEKA 2015!!!!






Lagi beberapa hari sahaja kita dan satu Negara kita akan menyambut Hari Kemerdekaan...sangat - sangat sedih bagi aku meniti detik itu coz aku boleh bayangkan betapa susah nya,perit jerih orang dahulukala berjuang untuk mendapatkan kemerdekaan ini..Alfatihah buat mereka..



Logo dan maksudnya- from google



Tema untuk kali ini adalah #sehati sejiwa...ikutkan tahun ini kali ke 58 kita merdeka sudaa..tapi atas perbincangan orang yang terlibat,kita tidak lagi mengira detik itu,kali itu..so jangan risau..tiada lagi soalan KALI KE BERAPA KAH KITA MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN PADA TAHUN INI?..hahhaha dont worry ok.




pengertian sehati sejiwa- from google



Doa ku agar Malaysia di beri jalan dan dipermudah kan oleh Allah dr segala belenggu hutang,masalah negara,kebanjiran rakyat asing dan ku doakan agar Allah mempermudah kan urusan pemimpin-pemimpin yang benar-benar berkaliber,amanah,moden,menyayangi dan boleh membantu rakyatnya agar lebih berjaya,kaya,sempurna menikmati hasil mereka sendiri di tanah air mereka sendri yang amat dicintai.ku harap agar kita semua bukan menumpang di tanah air sendiri atau lagi teruk ku berdoa agar masyarakat kita tidak menjadi macam rakyat Rohingga,yang tiada hak di bumi sendiri atau negara Greece yang memikul hutang yang banyak,kerna kita ada khazanah kita sendiri yang tinggi dan cukup untuk nikmati untuk kita sendiri tanpa perlu meminta-minta pada negara lain.Aminnnnnn...



pisst : kadang-kadang tengok orang-orang indon,bangla,nepal,myanmar,china,india,pakistan,negro dll coz dah banyak sangat pendatang kat Malaysia ni..lebih kaya dan mewah dr rakyat tempatan sendiri..kadang-kadang aku terpikir dan sehingga kini aku tiada jawapan yang pasti untuk diri aku sendiri....iaitu:



BENARKAH AKU SUDAH MERDEKA DI SINI?TANPA PENJAJAH???MERDEKA KAH AKU DAN MERDEKA KAH NEGARA AKU YANG HANYA AKU MILIKI SATU-SATUNYA INI????????BENARKAH??

Tiada ulasan: