cursor

Rabu, 19 September 2012

Berkelah Dua Tempat? (Part 1)


Berkelah dua tempat?

Hahahha tajuk pon dah hape-hape dah kan?? hihi kes nih berlaku begini…


Destinasi pertama:


Sungai  Pangsun 




Dah lama tidak bermandi manda di sini…hampir 2 tahun rasenyer..dahulu semasa tinggal di cheras,selalu juga kami sekeluarga pergi di sini.kami suka sangat kat kawasan sungai ni kerana sungai nya tidak dalam,mendatar jer..sesuai untuk anak-anak kecil..(hihi oleh sebab dalam family kami banyak yang budak2 kecil)..Turun jer dari kereta aku terpaku seketika….Ya Allah!..bukan terlalu cantik..tapi saya rasa mcm kotor sangat tempat nih..ngan air dia kuning oren coklat semacam jer….macam ade benda yang mendap di air..saya pon tak tahu nk gambarkan mcm ne..tapi ape yang saya boleh kata..saya rase kotor ngat..berbeza ngat dari dulu….Tapi oleh sebab syahmi yang tak sabar-sabar ngat nak turun,maka keputusan pun di ambil..tak pelah redah jela..nk g sungai Congkak takut pulak kerana office mate kami kene demam denggi selepas berkelah di sana…

 


Semasa kami melangkah di jambatan gantung,ade lah sebuah kancil hijau nih datang & menyapa…HENDAK SEWA PONDOK KE?..kami menggelengkan kepala..maka dia terus lagi berkata “TAK PELAH BAYAR PARKING JER”..saya terus zuppppp!! Naik darah..dalam hati kepala hotak ko..aku bukan parking kat tempat parking ko..aku parking kat tepi jalan..dah beratus kali pergi sini..kat tepi jalan nih tak pernah aku bayar parking,kecuali kat padang parking jer!!…cepat-cepat hubby berkata kepada saya..”dah dah jom pergi”..kami pon terus mencari tempat yang sesuai untuk memasak & mendirikan khemah..dalam hati saya masih marah coz melampau lak,dah lah pergi hari biasa jer…hanya kami jer kat sana,sibuk nk kene bayar parking lak.Kami biasa datang hujung minggu, cuti sekolah ramai orang pon tak pernah kene bayar…hangin satu badan…



Kami meneruskan aktiviti kami…saya menemankan syahmi yg tak reti menyabar…tp dia pon mcm tak nk mandi jer..just main air dengan pistol air dia jer..my hubby lak hidupkan api untuk memasak..aktiviti bertukar saya memasak & my hubby memasang khemah & melayan syahmi lak..alhamdulillah sempat lak jugak kami membakar & makan tetiba cuaca tak mengizinkan.langit mulai gelap,maka kelibut lah jugak kami mengemas peralatan kami & membakar sampah & apa yang patut..syukur sampah dah habis terbakar hujan mulai turun…malang nyer kami terperangkap di dalam khemah selama sejam lebih..hihihihi



Sambil memerhatikan hujan,sambil2 tu jugak kami memerhatikan kereta kami & sekeliling kami..yela takut gak kot2 orang ainiaya ke,bas yang lalu lalang terlanggar ke..sedey tgok kawasan nih..tak terjaga..kotor sangat..ngan sampah sarap..dengan bahan buangan manusia lagi..tup2 terpandang satu couple nih…hihi mereka sewa pondok hujung sekali di tepi sungai..lama nyer tukar baju..hahhahha ape yang dibuatnyer ….Walwahhuhalam… NO KOMEN….. :P


Yang syahmi pula ”pa,anas lah…jom lik”..hahha maka keputusan kami pulang awal ke rumah.ondway pulang kerumah saya terpikir rugi lak bik cuti hari ni kalo tak mandi sungai,maka kami berbincang untuk singgah sebentar di sungai gabai pula…..



~~~~~~~~~~~~~~~next part~~~~~~~~~~~~~~


Tiada ulasan: