cursor

Isnin, 14 September 2015

Kren Tumbang di Masjidil Haram- Alfatihah....



Al-fatihah buat mangsa-mangsa yang terkorban di sana terutamanya warga Malaysia...berita yang amat mengemparkan dunia dan cukup menginsafkan aku..aku pernah juga berniat dan bercita-cita ingin meninggal di Mekah sekiranya aku berkesempatan menjadi tetamu Allah kelak....teramat mulia bagi aku dimana mangsa-mangsa meninggal di tempat suci,ketika beribadah dan pada hari jumaat  (11.09.2015) yang penuh barakah...

Seramai 10 mangsa yang cedera dari negara kita,iaitu :

sumber dr Google

Manakala yang di hilang :

sumber dr google/siakap keli


Update terkini pada hari ini , 14 september 2015:

1)  Jenazah pertama yang dikenal pasti adalah Rusiah suar  56 thn (perak)
2) Jenazah seterusnya Rohana Ismail 54 thn (Kuala krai kelantan),Munah Jusoh 73 thn (Cherang Ruku kelantan),Siti Nuroshlizan Zolkifli 37 thn (Tanah Merah Kelantan).
3) Jenazah terkini di kenal pasti Zainun Taha 69 thn (Ampang Selangor).

......Al-fatihah buat kesemua al marhumah dan marilah sama-sama kita mendoakan agar yang lain dapat ditemui dan diketahui nasib mereka ..amin......



Masih mengalir air mata ini membaca kisah-kisah yang penuh tragis ketika kejadian berlaku..Ya Allah...besar sungguh dugaan Mu ya Allah..Masih terkedu aku disaat aku menonton video-video yang tersebar luas di laman sosial ini..terkedu aku melihat manusia yang ditimpa musibah,umpama aku melihat,sesuatu meleyekkan sekumpulan semut..ya Allah..betapa takut nya aku melihat,betapa besarnya dugaan mu ya Allah pada mereka..Engkau tabahkan lah hati mereka ya Allah,terutama buat sang ibu yang aku lihat kehilangan dua anak beliau dalam sekelip mata...Engkau ampunkanlah segala dosa-dosa mereka ya Allah..Engkau tabahkan lah hati waris-waris mereka ya Allah...Amin hirob'bil'alamin.....


pist: more news or for details...plz baca artikel-artikel di media massa atau blog-blog yang lain coz berat hati ini untuk meneruskan entry ni....cukup lah sekadar maklumat yang terpenting sahaja.. :(







Tiada ulasan: