cursor

Selasa, 1 September 2015

Syurga di bawah tapak kaki Halmeoni!





Cium ler kaki halmeoni tu


Hahaha...macam hampeh kit kan entry kali nih....emm..HALMEONI bermaksud NENEK dalam bahasa korea.Dalam bahasa melayu kita opah,nenek,tok wan,aki (wlpn popular ke atuk) dan lain-lain bahasa yang mempunyai maksud yang sama dan serupa.Tak kan ler aku nak gelar kan diri aku nenek @ opah?huish! jatuh ler standard kemudaan ku..hahahaha dalam adat jawa pn aku dah dikire tua dan aku xmo ikut (wlpn kene marah coz tak ikut adat) huhuhu...


Nama halmeoni ni dapat gara-gara aku gile kan satu cite korea nih..memang best dan terbaik bagi aku..Feast Of The God..Sukeee sangat-sangat..first time aku tengok cite korea ni,walaupun orang giler tengok cite winter sonata dan lain-lain..ni jugak yang best bagi aku hahahha...maka ok lah kan.aku pn ikut ler bahasa panggilan ni..so glamour la gitu kan..(perasan jela coz tak semua yang tahu maksud halmeoni nih)....


Ok berbalik pada tajuk kita tadi,oleh kerana Ateh dah mati,maka aku ler ibu dan ayah pada Nite dan Citot..walaupun ayah dia ade..tapi..huh! hampeh..sebab bapak dia ler Nite bunting..huhuhu redha jela...past ni,aku nk g mandulkan kesemua kucing-kucing yang ade..termasuk stary cats kat umah ni..kalo dapat bapak dia,ngan bapak-bapak dia sekali aku mandulkan..hihihi perasan jela, coz bapak dia tu jiran depan yang empunya..Emm...tapi planning aku nih, kene ikut turn ler, coz duit takde nak mandulkan serentak..kos seekor kucing dalam rm110-rm140 bg seekor betina di VET kerajaan..huhuhuhuhu...buat masa ni citot dan nite aku kurung kan berasingan....Nite & anak-anak dirumah..citot kat sangkar luar umah..untuk elakkan depa bunting lagi...


Bawak Geng Hantu Susu



Tapi tu lah..tengah pikir banyak ni...Nite ok lah,tak perlukan pasir atau ape coz dia akan berak dalam bilik air dalam rumah dan jarang-jarang terbabas atau dia akan tunggu aku balik baru terkedek-kedek berak kat luar rumah..Tapi nanti anak-anak nite? Snow dan comot macam ne?dah ler depa mula makan tu...ikutkan hati, nak je kurung dalam sangkar kat luar umah dengan citot depa semua ni..tp..sian plak..snow dan comot kecik lagi tu...hadeh..maka bermula alkisah penat semula....huhuhu....



Budak Bulus Ngade2


Emm..Nite macam nih la..manja terlebih..aku penat-penat past buat kerja,nak berehat sat..lunjur kaki baru je sat..slumber jer dia datang terkedek-kedek...bawak geng lagi tu..huh!!...tido lah kome...cium lah kaki halmeoni tu...bik berkat..bau syurga..hahahahha....huhuhuhu...


Pistt : Pic kaki terpaksa di blur kan coz AURAT.....sorry...

Tiada ulasan: