cursor

Sabtu, 3 Oktober 2015

Comot & cha-cha






Akhirnya kau pergi jua..kura-kura ni asalnya macam buta..nampak macam tak larat pastu nak brjemur je…ni kes nya kami letak depa kat luar rumah..emmm tengok semacam dah aku bik keputusan untuk masukkan dia semula..

Makin hari macam sama je…aku paksa dia dok dalam air,kadang-kadang tu paksa dia untuk makan.Tapi sejak dua menjak ni,dia xmo makan lansung wlpn aku letak makanan kat dia..last-last dalam hati aku..tawakal jela..tak lama tu..tup-tup tengok-tengok terapung dah…dia dah kembali kepada pencipta NYA..tak pela…lagi ok dari hidup dengan aku….huhuhu baru plannak lepaskan dia kat dalam tasek kat taman ni..emm..lagi sekor kot, insyaAllah akan di lepaskan bila aku rase dia dah cukup besar untuk survive hidup dia…InsyaAllah.




Si comot ni plak,asalnya sakit mata.jangkit dari si Snow lah ni..tahap dah bengkak giler…aku sempat lah jugak pergi klinik haiwan di Kuala Selangor..mujur takde bayaran yang dikenakan coz pembantu perubatan tu hanya bagi sebotol ubat titis mata..dia cakap tak pelah sebotol je,past ni bersihkan mata dia dan titis dua kali sehari.Aku Tanya macam ubat mata kita jer?..dia cakap YA..ubat mata kita kucing boleh guna,TAPI jangan guna EYEMO ya..tak sesuai…

Aku amat berterima kasih aku kat pembantu perubatan tu..bayangkan..hehehe dalam poket hanya ade RM20 je..memang aku stanby nilai tu dan kebetulan poket tengah kering betui…anak pulok ank mkn MCD,emm last-last duit tu lah yg kami buat makan MCD,hehehe..tak tergamak plak nk hampakan anak..banyak kali minta kan..gaji baru lama lagi..memang rezeki comot dan budak-budak ni..

Kesian yang amat sangat aku pada si comot ni,hari kedua petang aku bersihkan dia,sambil-sambil tu aku cakap kat dia…”kamu ni cepat sihat ya..mata dah Nampak ok walaupun teruk sangat macam nak buta..maaf kan aku ya..kalo kamu nak pergi menghadapNYA..itu lagi terbaik”..dalam hati..eh kenapa aku cakap macam ni tetiba ya?macam aku cakap ngan arwah Ateh beberapa jam sebelum dia mati….
Malamnya aku bawa dia masuk ke dalam rumah,sebelum tu dah bawa masuk semalaman,tapi dia berak merata-rata,xpela..aku bersihkan je…malam ni aku bawa tido sekali dalam bilik syahmi,kesian…aku cakap tido baik-baik ya..ni kaki kamu bengkak kenapa ni?baik je dia malam tu..aku usap dia…pejam je mata..aku terlelap,bila aku terjaga ingat kn dia dah takde merayau mana..eh tengok,dia masih tido di sebelah aku..aku tengok mcm nak nazak dan tak larat..so aku bik keputusan untuk masukkan semula dalam sangkar bersama ibunya Nite untuk kali terakhir…akhirnya kau pergi jua….


Bagi aku,dari terseksa hidup dengan aku..pergi lah kamu tenang disamping nya..hadui bila aku tak sihat,aku cuai,aku tak larat,aku stress..banyak jiwa dan raga yang terkorban dan merana..rumah aku pon macam titanic dah..hadui!!..Ya Allah kau kurniakan kesihatan dan kudrat kepada ku,agar aku terus mampu memikul segala tanggungjawab ku,kepada mu dan yang lain-lain…sesungguhnya engkau lebih mengetahui segala-galanya…amin…



*Pergilah kau dua ekor dengan aman,maafkan segala kekurangan ku…

                                           

Tiada ulasan: