cursor

Isnin, 5 Oktober 2015

UTC Jalan PUDU..




Ni lah UTC


 Hihihi teman kan member nak g Tabung Haji dan LHDN..katanya ade dekat UTC PUDU...aku pun pelik coz dah lama sangat tak pergi ke Pudu nun..sejak en hubby dah posting sini,tak mandang dah PUDU tu hehhehe...Macam kite tahu kat UTC tu segalanya ade...aku pon tak pernah pergi so TERUJA jugak nak pergi...member tak tahu jalan masuk..aku plak tak tahu jalan keluar..so bagus lah kan bila berkongsi ilmu,maka lancar ler perjalanan kami..



Cari parking


Sampai je PUDU,dont panik..jika anda dari jalan bersebelahan dari pintu masuk dia,anda just ikut je jalan utama tu sampai ke fly over,ikut atas dan memang ade jalan utk U-TURN kat sana..senang kan..kalo anda dari cheras,ok ler jalan tu dah memang betui-betui  dah tepi nya pintu masuk.cuma perlu beratur je menunggu masuk....


tempat parking

Kali pertama jejak kami kat sini ok ler jugak..emm..tempat parking moto senang dan banyak..cuma bagi kereta agak terhad sedikit..kene pandai bik peluang dan cari peluang..tempat dia pun agak terhad...tempat pertama kami sampai di LHDN..tup-tup kene pergi beli setem hasil dekat pejabat post tingkat 3..LHDN tingkat 2 bangunan ni..ok lah kan...tak jauh..setingkat jer..depa tak de setem yang boleh di cop tu..apatah nama dia sebut..hehhehe so kene lah beli setem dr post ofice..old school ler sikit..hihihihi..


lift
Sambil-sambil aku menunggu kawan aku beli setem,aku terlihat lot untuk AGRO BANk..hihihi maka aku pon pergi lah update buku bank aku dan anak-anak..emm...kene tulih nama utk pelawat dan tiada urusan kuar masuk duit disini..hanya melalui atm bank dan cah deposit bank yang telah mereka sediakan disana.Frust ler jugak..coz ingatkan nk masukkn duit sedikit kat  akaun kami..tapi malas ler pulok kat CDM tu..huhuhuu..


Sambil menyelam,kita minum air....pastu kembung je..timbul..hahahha...aku saje tengok-tengok ape yang ade..Tabung Haji kompom tak de ya...JPN ade,SSM ade,IMEGRESEN ade,banyak lagi lah yang ade kat sana..emmm...so past ni nak g renew lesen SSM aku boleh jugak ler kat UTC Pudu..walaupun ramai orang tetapi tak seramai trmpat lain....hihihihi


***** Nak balik,bayo parking..tengok-tengok..huhuhuhu kete kami kene blok..tapi dont panik..dari pengalaman aku,cara yang terbaik :


  1. tengok kereta dia ade tinggalkan nom HP ke tak..ade call ler suh owner alihkn..hihi
  2. tak de,tengok dlm kete dia..gear manual @auto..manual pastikan dia free gear..auto pastikan N
  3. tengok handbreak plak..dia tarik ke tak?kalo tak selamat....hihihi pe lagi tolak ke depan atau ke belakang ler kete tu,sampai saiz kete anda muat utk kuar..
  4. last sekali tolak lah semula kete tadi ke tempat yg sepatutnya..jgn biarkn blok kete org lain plak..kene yg tahu dan yg baran..abih plak cermin kete dia kene pecah kan...
  5. kalo semua2 tu tak de,tunggu dengan sabar ya...tak pon panggil pengawal keselamatan parking di sana..INGAT coz tiket parking yang telah dibayar tadi,hanya valid hanya 15 minit sahaja...


Tiada ulasan: