cursor

Sabtu, 11 Jun 2016

Bazar Ramadhan Taman Politeknik PD - part 2


Hari ni pergi lagi ke bazar PD ni ha..hahhaha kunun-kunun nak masak..tapi oleh sebab kakak ipar ngan abang balik melaka sekejab atas urusan yang tidak dapat di elakkan dan maybe berbuka kat sana,maka saya nak masak opkos ler segan..hahha tuan umah takde..kang licin plak peti ais dia saya kerjakan.....

Sampai je kat bazar ni lagi..seperkara yang saya cari adalah kurma...dalam pemikiran saya opkos ler YUSUF TAIYOB...tapi tetiba jumpa kurma lain..kire ok lah kan janji kurma...saya agak pelik dengan harga dia..agak mahal sedikit,padahal dalam tapaware biasa tu jer..harga rm17.00...saya beli kurma yuta dr yusuf taiyob baru rm12.00 huhuhu....

sumber pic dari google


Bila cite kat kakak ipar saya malam nye past dia balik dari melaka..dia cakap tu  kurma Nabi...lebih kurang lah gambar dia macam yang kat atas tu..oo baru saya tahu..kenapa dipanggil kurma nabi?..rupa-rupanya ade dekat buah kurma tu (sebilangannya) ade tertulis kalimah nama MUHAMMAD.. dalam jawi ler..


sumber pic dari google




Bila saya belek-belek buah tu...Masya-Allah..betui lah..ade terbentuk kalimah muhammad (ejaan jawi) dan paling saya terkejut sebelah nye pulak kalimah Allah (dalam ejaan jawi), subhanAllah....untung nye saya.......cari-cari lagi takde dah...tapi bila saya pikir-pikir semula, baru teringat Pn. Baiduri  (isteri kepada komposer terkenal encik LY)  ade cerita pasal kilang yang open kepada orang ramai untuk beli kurma...macam-macam kurma ade..lokasi batu 3, shah alam..kalau xsilap area kawasan sekolah teknik @vokasional tu...dan yang paling saya ingat..hihihi kurma ni kan banyak GRED dan SAIZ...huhuhuhu...terlupe lah pulokkk....


# pengajaran nye..jangan suke suki buat andaian sendiri dan jangan malu bertanya...kalo tak sesat jalan ye kak yong...huhuhuuhu


Tiada ulasan: