cursor

Khamis, 16 Jun 2016

Berbuka di Masjid Muhammadi Angkasapuri - Part 2

 
 
Alhamdulillah hari ini kami pergi ke sini lagi untuk berbuka puasa..hari kedua ni saya tak malu sangat..alhamdulillah lagi banyak kenalan yang jumpe...tak kurang juga rakan-rakan sekerja saya...siap bawak anak-anak dia lagi..makanya syukur abang long ade teman hari ni.....


Bila tengok dulang nih,teringat plak yang hari semalam punya...depa makan ade budu..bila tanya-tanya kat member, dia cakap kene ambik sendiri kat luar...ooo...macam tu rupanya...malu + segan pon dah tak de, so tu yang saya pergi kat khemah luar ambik sendiri...oo baru lah saya tahu,jika hidangan tak cukup,kita kene pergi ambik sendiri kat khemah luar masjid ni..nasi dan air pon kene ambik sendiri dekat tempat dia...tiada terhidang untuk kita siap-siap ya..hehhehhe.....


  Saya tak tahu lah kenapa beselera betui makan di masjid ni...simple je menu dia..mungkin kerna ramai orang..mungkin juga  kerana persekitaran yang baru..bukan setakat BUDU je tau..hari ni ade BUDU + TEMPOYAK....hahhaha kelakar bila kawan cakap.."eh tak nampak plak muka mu macam orang makan budu".. hamboit mentang-mentang ler saya ni bukan orang klate...tapi jangan tak tahu saya peminat makanan orang klate ngan orang pantai timur tau..hahhaha sempat lagi saya buat lawak kasar kat dia.. "eh mu jangan tak tahu.. BUDU tak pe..jangan BUDUH sudah..." haha i'm sorry ya.....coz lawak kasar lak dikala nak berbuka puasa...

 

 Alhamdulillah...air minuman plak macam-macam ado....antara yang ade teh 0 panas, teh panas,satu jenis air sejuk (yang ni berubah-ubah)...tapi hari nih..anak bujang teruna saya nih ambikkan air bandung untuk saya..hihi saya pulak ambikkan air teh panas untuk dia..cari jugak air kosong..tapi tak de plak...kebiasaan ade jualan air botol mineral kat masjid nih..sold out kot..tak nampak plak..nak pergi ke pintu masuk bahagian lelaki nun kat sana..malas + segan plak..hihihihihi


Biarlah orang nak kata saya ape pon..yang pasti air suam dan air kosong adalah air wajib untuk saya..kadang-kadang sian pulak kat en suami....takut dia malu ke,orang cakap dia takde duit ke nak belikan isteri dia air manis, bila makan kat kedai makan bersama sekeluarga kami..tapi hakikat sebenar..saya memang sukakan air ni wei!....sihat pon sihat....si abang ni memang kuat air manis...tapi si adik dia plak..macam saya..kami air kosong je..hahahhaha....



"Alhamdulillah sekali lagi Ya Allah..aku dapat menunaikan permintaan anak sulung ku ini..ku bersyukur sangat sangat pada Mu Ya Allah..kerna malam ini terlalu indah bagi aku...indah yang tak pernah dapat aku rasai seperti sebelum-sebelum ini....kerinduan aku pada Mu Ya Allah,pada kesayangan-kesayangan ku..Betapa kerdilnya aku Ya Allah,malam diantara Engkau dan aku, yang hanya kita sahaja yang tahu...Ya Allah, Engkau makbulkan lah permintaan ku Ya Allah..amin hirobbil'alamin.."



# hari ini hari last kami berbuka disini..en suami dan adik dah balik dari kampung.hihihihihi so malam ni kene berbuka kat umah ler..huhuhuhu in sya Allah, jika di beri kesempatan lagi..kami datang lagi ya..bubye.....

Tiada ulasan: