cursor

Ahad, 12 Jun 2016

Bazar Ramadhan Taman Politeknik PD - Part 3 (last)




Masih lagi bercerita tentang hari yang sama..walaupon artikel nih saya buat hari lain..hahhaha.....kali ini saya nak bercerita tentang kuih plak...minta maaf lah..dalam otak ni dah pikir dah.."HUH PD SEMUA BARANG MAKAN MAHAL"....tetapi......



pic sumber dari google



Hahahha saya agak terkejut bila nampak tulisan..."KUIH 3 KETUL RM1.00"..hahhaha terus rembat sampai RM6.00....kebetulan mak nak makan kuih sagu kelapa parut ni...walaupon kecil tetapi ok lah kan..masih under budget lagi ler, nak -nak di zaman kegawatan ekonomi skang nih.....kalau boleh..kuih pon saya nak buat sendiri..hahhaha....Bila saya jalan kedepan lagi..aik..ade plak tulis "KUIH 4 BIJI RM1.00"..hahhaha rugi plak rasenye beli awal-awl tadi..tapi xpela..bukan rezeki saya dan bukan jugak rezeki peniaga tu..betui x?....


sumber pic dari google


Jalan kedepan lagi.."KAK KETAM 3 EKOR RM5.00"..hihihi beso mana ketam tu tak tahu lah plak..lauk-lauk lain ade dah siap bungkus rm2 paling murah...mak pesan kat saya mee goreng..tapi pelik gak saya hari tu..nape orang PD ni tak jual mee ye?hahahha banyak mee megi..bukan mee kuning..last2 nampak ade lah mee..tapi kat nasi ambeng..hahhaha..beli nasi ambeng kesudahannyer.


pic sumber dari google

Akhir sekali beli la keli cili padi..walaupun rupenye tak macam "mak ko hijau"..hahha tapi ok lah kan....Rm 3@ rm4..maaf lupe plak..tapi lingkungan harga macam tu ler..past bayar akak tu hulurkan sesuatu..katalog kereta sewa dia..kalo nak umah sewa atau homestay pn ade, katanyer la...








Kesimpulannye...ok lah bazar kat sini..dekat dengan umah abang saya,dekat jugak dengan perumahan lain-lain..dekat jugak dengan highway..orang dari highway leh terus singgah sini,dekat jugak ngan budak-budak politeknik..budak-budak sekolah agama..mat ngan minah askar pon ramai gak yang datang ke sini,dekat ngan kedai mamak..ade lagi lah deret-deret kedai...dekat lah jugak ngan kedai-kedai lain..sekali harung jalan..hihihihi


# pisst..jadi macam brother ni...terbaik yor!

sumber dari group whatsapp


Tiada ulasan: