cursor

Selasa, 31 Disember 2013

Penyewa keempat - Part 1







sekadar gambar hiasan - sumber dr google



Hahahaha aku tak tahu macam ne nak mulakan ayat tentang penyewa keempat ini..penyewa terakhir utk tahun 2013 ni…tapi senang citer lah gini......




 sekadar gambar hiasan - sumber dr google 


·    Sewaktu kami membersihkan pokok mangga kami yang di tanam dihadapan rumah kami,kami didatangi oleh seorang lelaki.dia turun dr kereta & bertanya…


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Lelaki: Assalammualaikum kak..nak tanya ade tak rumah sewa di sekitar sini..sebelah ni ke…

(Aku memandang & melihat dia..oo ade family dah..anak sorang,kecik lg..ok kot bg kat dia ni…dr bg budak bujang UNISEL  lg nanti dia bwk pompuan buat maksiat lg kat dlm umah..oo ade la kwn aku t..tak lah sunyi kalo hubby g keje)

Aku: Ade..kat sebelah yang nih..budak bujang Unisel baru kuar…mntak nom phone tuan umah ni kat abg…..

(Hubby pon bg..dia  pon call…pastu…….dia datang kembali kat kami)

Lelaki : Terima kasih kak,abg sebenarnya saya nak carikan utk adik saya..dia ade masalah kit ngan tuan umah..tu yg dia kene cari umah sewa secepat mungkin tu..suami dia kerja kontraktor..dok kat puncak alam nih..

Tak pela kak,tuan umah nih dah kawen ke kak?asyik2 tadi dia cakap nak tanya mak dia…dia pon tak berani nak bg jawapan..lagi dua hari t dia bg jawapan..tak pe lah kak,abg..terima kasih ye…

Aku : dia tak kawen lagi tu..sebenarnya mak dia belikan umah nih utk dia dok t dah kawen…tak pelah tunggu jela kalo dia dah cakap gitu..sesama…

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

·     Kami pon buat dono jela pasal tadi..kami terus membersihkan pokok mangga kami…kami just bg jer no tepon…kang tak bg kang takut lak t salah faham org ingat kami nih nak blok rezeki org lain kan…tp dalam masa yang sama harapan kami harap pasangan couple tu ok kalo dapat t…


sambung part 2 lak k

Tiada ulasan: