cursor

Rabu, 18 Disember 2013

Penyewa Pertama - part 1



Awal Tahun 2011- Tahun 2012


~ masih sama..jarang mereka datang lagi..datang pon kadang2 anak2 makcik tu yg bersihkan umah..kadang2  dtg  tgh2 mlm..selalu gak terkejut aku nih, coz kat sane boleh tahan jugak aktiviti si pencuri…xpn benda TUTT..time tu pamous gak benda tu mengacau…


~ tiba2..eh ramai lak……hantu ke???tengok2..ooo pekerja PKNS….mereka dok menyewa….indon ada..bangla ada…. Ade gak sorang minah indon ni..belagak gak tgok gaya nyer..aku pon maleh nk layan……cume cik abg je ade sembang2 ngan minah ni ngan org2 tu..


~ tiba2..eh??? senyap??? Tinggal lah sorang minah indon nih..berminggu jugak lah.. dia keseorangan..aku pon riso gak kang kene rogol ke,kene rompak ke nanti.dah ler tgh hot masa itu kes2 gitu kat sini..aku pon bertanya….dan ini lah hasil nyer....


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

>saya sudah kawen sama itu abg ?? (lupe lak)..sama satu rumah dengann saya disini....dia laki2 dr bangladesh..kami nikah kawan2 dia jadi jurunikah & saksi..dia tinggalkan saya macam ni je kak..(aku mude jelita dr dia boleh panggil aku kak..sabo sabooo jelaaaa)


>kalo dia ceraikan saya,tidak apa kak..ini tidak ceraikan saya.uwang juga tidak di beri..saya call dia byk kali,tidak di jawab.saya sms pon tidak dibalas..kawan2 dia semua pon tidak mahu bagitahu saya kemana dia…ini saya minta uwang gaji dia dr PKNS ni kak.ade balance lagi seribu…tu sebab saya tinggal disini kak.


>saya sayang dia kak..dia baik banget sama saya kak..kalo saya tidak mahu sembahyang,dia akan dukung saya sampai ke bilik air suruh saya sembahyang kak..tapi sampai hati dia buat saya macam gini kak.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


~ selang dua hari kemudian…


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


>kak,dia sudah balik ke bangladesh kak…bini dia ada sorang disana kak..saya mahu ikut dia..tapi dia tidak mahu bawa saya kak..



>kak pinjam telepon kak..saya mahu call kawan saya kak..kami mahu jumpe DUTA kami kak..kredit saya udah abis kak..



>saya tidak dapat kerja disini kak..saya mintak kerja di kedai depan..tapi semua tidak mahu ambil saya bekerja kak…yang kat kedai makan tu kata sudah cukup pekerja….


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


~ ayooo…dah tau ade bini yang ko bodoh sgt kawen ngan dia tu nape?buat pelepas nafsu dia je ko tu tahu tak!…sape nk bwk ko balik bangladesh..disana cinta dia kan..takkan nk kantoi ngan kat sane kot...


~ aku pon bg jela pinjam aku nyer hp..sian lak..tapi huyoooooooo…jumpe duta tu..patut ler org indon melemak kat sini…


~ aku yg suggest kan dia mintak kerja kat kedai depan coz kedai2 depan baru jer buka...nk buat gane kan?aku dengar jela...nk ambik dia jaid maid aku..semacam je aku tgok..aku pon tak tahu status dia toi ke tak tu ade permit.lagi pon,aku tak berminat nak syer ngan orang luar umah aku ni..tak de privasi ler....balik hari tak pe......


Tiada ulasan: