cursor

Selasa, 24 Disember 2013

Penyewa Pertama - Part 3









 Beg plastik dr tesco sekadakar gambar hiasan-sumber dr google



~ade satu hari tu aku nampak gak dia beli brg byk..borong sakan nampak..syukur dalam ht aku dia ade duit dah nk beli brg2..aku hanya berselisih jer kat jln coz aku pon ondway nak bermalam umah kak long aku di shah alam…aku nak kuar umah dia baru nak masuk simpang umah kami..terdetik dlm hati aku & aku berdoa..semoga2 dia jgn ler buat ape yg tak sepatutnyer buat utk dptkan duit tu…..& aku harap makcik & sedara dia yg di shah alam tu yg menolong dia utk dia shopping benda2 tu..bukan dr yg tidak sepatutnya……amin.



 
 Sekadar gambar hiasan - sumber dr google



~ Pastu dia pulang kan kembali bekas makanan aku..aku pon tak kisah coz biasalah aku pon bz memanjang jarang dpat jumpe dia…tengok muke dia,ok dah mcm tak kusut mcm dulu2….dlm hati aku dah setel kot masalah dia…



~aku pon bertanya dah mkn ke?dia ckp ye..aku pon bersembang2 ngan dia, baru lah dia bercerita yang makcik dia ada disini dan ade la sedara sepupu sepapat dia kat sini di shah alam..nanti dia nak g sane pula..nak tinggal sane & cari kerja disana..aku pon ooo kan jela….



~sembang2 dgn dia, tetiba terkuar lah satu kes nih..maybe dia takut aku nih pandang serong kat dia kot pasal dia dh mewah lani…tp aku tak kisah pon..syukur lg ade dia dh ok tak mcm dulu..tp sumber dr mane hanya dia yg tahu..aku peduli hape..huhuhu



~dulu..dia cakap ade sorang dalam rumah kongsi mereka nih yg bawa pompuan masuk dalam umah buat maksiat..aku hah???aku kenai lelaki itu..nampak mcm baik..alim…pompuan tu plak pekerja majlis perbandaran kot yg dok cabut rumput n bersihkan kawasan taman ni…





 pening dpt jiran mcm nih


~ patut ler rajin beno cabut rumput kat blkng umah aku ngan jiran lg sebelah aku nih..lepas cabut rumput kat belakang umah ni.. dia g cr “RUMPUT” lain lak rupenyer..hahhaha..NUZUBILLAH……tp mmg di akui pjg melampau jiran yg sebelah sini rumput nyer..ular menyorok hari tu kat dlm tu..aku dah cuak giler..kalo tersesat masuk dlm umah aku kan naiya tu…pastu minah tu leh plak dok longgok yg dh dicabut kt atas longkang umah kami..mau aku tak bertambah mengamuk..sia2 jer dia kene bebel ngan aku hr tu..tp berani melawan lak..kan terus kene marah ngan aku..padan muke sape suh melawan.



~ tak lama pastu tau2 senyap jer umah sebelah aku nih…tengok2 dia dah tak de dah..pergi kemana??walwahhualam..hnya dia & Allah jer yg tahu..may be ke shah alam..tp aku yakin dia tak lik indon coz dia ckp kat indon dia susah disana….huhuhuhu entoh lerrr hope pandai2 ler dia nk idup kat sini….



~TAMAT LER SUDAAA AL-KISAH PENYEWA YG PERTAMA~


Tiada ulasan: