cursor

Selasa, 31 Disember 2013

penyewa ketiga - Part 2







sekadar gambar hiasan - sumber dr google


Tp ade 1 minah melayu nih..mcm sial muke..buat muke kerek & dia sorang jer slumber masuk dlm umah tu..tp budak laki kat dlm tu dok bukak pintu beso2..aku dok perhatikan jela..mmg cr pasai toi minah melayu nih..dh ler melayu..free hair…buat muke slumber a.k.a sial..ko ingat nih KL ke wei..aku panggil JAIS baru ko tahu..pastu dgr kwn dia sound suh cepat,ambik buku ngan bik assignment mcm tu ler..aku tak focus dh ape depe ckp,aku pandang je depe..mcm nak sound jer minah kerek tu..tp paham bahasa ler pandangan mate aku yg tajam nih kat minah mcm bagus tu.last2 mereka blah.


 
 sekadar gambar hiasan - sumber dr google



Ade satu hari lain lak…dtg ler sorang minah pekerja di kedai runcit depan umah kami tu..mulut nyer mmg kecoh & bising toi..rasenyer dia bik tender masak utk budak2 nih nak buat jamuan kot…dok bising Tanya brg2 dapur..siap list lg…kebetulan aku kat luar umah dok sidai baju (baju aku mmg byk hihi) dia pon pndang aku..aku just senyum & tegur lah ambik tender masak ke? Dia jwb ape aku pon lupe…tp bising nyer mulut dia..kepoh minah tu..tanya brg dapur nak masak kat budak bujang,memanjang jer tak de..hahhaha nama lg budak bujang.bukan sumer yg tahu masak..hahhaha pastu dia sound budak2 tu “cepat kit takkan akak nk masuk..kang org ckp akak nih ape lak…kang kene tangkap khalwat ngan korang,tak hingin aku”..tergelak aku ngan minah nih..adoiiiiyaiii!



 

  sekadar gambar hiasan - sumber dr google


Selepas dr peristiwa itu,kami bz..aku pon dah membawa perut yg boyot nih kan..so perhatian beralih kpd diri aku sndiri..haahhaha..kami pon selalu tak de  kat umah coz selalu berjalan..selalu g tido kat shah alam,tak pon tido kat cheras..balik kpg dua2 side..so tak “ca’re” ngat ler ngan budak2 sebelah nih..tp pelik gak coz tak lama pastu tgok2 senyap jer umah tu..tinggal dua org jer..dlm hati dok pikir maybe cuti semester kot..maybe cuti raye aidiladha kot, aku pon time tu tak sihat ngat masuk spital..ulang alik spital ngan klinik so tak bik port sangat..lantak depe ler…


   sekadar gambar hiasan - sumber dr google


Bila aku dah bersalin..alhamdulillah bb & aku selamat sihat,aku pon berpantang di cheras..dekat umah kak ipar aku coz dekat ngan HUKM @ PPUKM umah dia..so ape2 hal aku leh terus g sane..lagi pon aku pernah bersalin kat sane sebelum ni so maleh nak g hospital lain.So kami mmg tinggal umah 3 bulan..tak tahu ape cite pasal umah & taman kami..my hubby lak sekali sekala jer lik umah utk bik brg yg tak cukup & kemas umah.tu pon lik hari…so selepas 3 bulan berpantang,aku pn nak naik keje lik..balik jer umah aku..jeng jeng jeng..kes HOTTTTTT terjadi….tak sedap toi aku dgr cite….


tapi kiter sambung part 3 lak ek....

Tiada ulasan: