cursor

Isnin, 23 Disember 2013

Penyewa Pertama-Part 2



~ 2 minggu lebih kurang gitu…tu tibe2 satu pagi hr minggu nih,awl gak la dlm kul 7 pagi gitu aku nampak ade lelaki masuk dlm pagar umah…depe dok kat dpn..mcm berpeluk mcm meraba….aku pon terus buka pintu..depe masuk dlm kit dpn pintu..yg memisahkn penglihatan aku hanya lah tembok…aku g blkng bik kain nk jemur pastu aku wat2 sidai kain kat pagar dpn..lelaki tu dah tiada..tp aku tgok baju minah ni, nape lah leh terbalik nih..mule ler pikiran aku..jeng jeng jeng….aku pn masuk ler umah..maleh nk tanya.



~ptg tu aku tgok minah indon nih termenung jer kat luar…sian pulok…aku pon bertanya kenapa??rupenyer dia pon bercerita dgn aku & aku pn bg semangat & nasihat kit ler utk dia..kang dia bunuh diri kang, aku jugak yg takut memalam…huhuhu..ceritanyer begini:




 Bendera Negara Indonesia sekadar gambar hiasan-sumber dr google


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

>saya tidak makan kak..saya tak sangka orang satu negara dengan saya mcm itu….dia datang sini td pagi kak.....


>kak saya sudah tiada uwang..saya pergi pinjam dgn org2 satu negara saya kak di rumah sebelah sana.tapi tu la kak..saya sedey kak..

 > dia bagi saya uwang kak rm50..sebab saya minta tolong sama dia kak..lepas tu dia raba-raba saya kak..dia nak cium pipi saya kak.....

>selepas saya di raba & dia suruh saya cium pipi dia….saya malu mahu pinjam dengan akak..iye lah MALAYSIA dgn INDONESIA kan bergaduh..masing2 kan tidak suka…


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~hah aku terkejut??kompident jer dia cakap gitu...aku pon?? yeke nih..dalam hati aku bkn boleh harap sgt dia nih…org indon kat sini yg pompuan nyer bkn leh caye sgt..sanggup gadai body..wlpn ade yg tak gitu tp majoriti nyer gitu..last2 aku “zass” dia..free je dia ni dgr ceramah haku hahhahha….antaranya berbunyi begini..




 Bendera Negara Malaysia sumber dr google-sekadar gambar hiasan


>walaupun dalam tv,dalam radio kita diberitahu berita macam tu..kenapa awak tak suka saya jugak ke???kita kan jiran, sesama islam lagi..lagi pon kita kan perempuan..jangan risau saya akan tolong ape yang sebolehnya saya tolong….org malaysia tak de lah macam tu..kalo sape2 susah kami tolong…bla bla bla…



~bla bla bla tu aku lupe…..coz aku nih kuat gak membebel rupenyer..huhuhu..dia diam jer.muke nak nanges pon ade…hahaha sian..last2 aku cakp tak per la..tunggu..dah siap aku masak aku bg set makanan, siap teh o ais lagi…..pastu menangis dia ambil makanan tu….aku pn cakap elok2 kt dia ,hanya makanan aku boleh tolong,brg2 keperluan ke aku leh bagi..tapi duit aku tak boleh tolong coz aku pon tak gaji lagi……huhu…

Tiada ulasan: