cursor

Rabu, 11 Februari 2015

Alahai CIKGU TERLAMPAU Sekolah Kebangsaan Bangsar! (Part 1)





Al kisah nak memulakan cerita...aku jadi frust plak dengar satu cite ni...semalam 10-02-2015 aku mc..demam..so penghantaran anak ke sekolah dan rumah pengasuh di ambil alih oleh En husbend ku...awal pagi tu,pepagi en husbend dah mengamuk maki hamun satu kereta nih..nape dan kenapa..meh aku buat kronologi cerita yang aku dengar semalam :



_______________________________________________________________________


10.02.2015 (7 am) -



Cikgu kelas abg long tak sampai lagi..so papa dan abg long dok lepak ler tunggu cikgu datang..walaupon kelas sebelah dah buka,tapi papa tak berani nak tinggalkan abg long kat kelas sebelah..takut jadi ape-ape atau kasut dia hilang ke ape ke...



10.02.2015, (7am ++ ...tak lama tengah lepak2 tunggu cikgu..).....




 TETIBA......




Ade satu kete Savvy, berwarna hitam, dok naik bukit dr belakang...dan dammmmmmmm..langgar sedikit seorang budak perempuan yang melintas jalan secara tiba-tiba....paling BANGSAT nye..dan SIAL nye...PEREMPUAN tersebut tak turun dari kereta,tak jenguk atau nak tolong budak perempuan yang dia langgar tu..budak perempuan tu dah berguling -guling jatuh..walaupon sedikit terkenanya..dah impak kan..mesti lah jadi kuat buat budak pra sekolah yang badan halus dan mesti sakit &pasti ade luka....


Mujur ade sorang lelaki bermotosikal dok bantu budak perempuan tersebut, papa dah dok menjerit maki hamun perempuan tu,siap rase nak tumbuk lagi..tapi dia still macam LAHABAU dok dalam kete..last-last  ayah kawan abg long cakap dengan papa, yang tadi tu cikgu...dia hanya turunkan sedikit cermin kereta dan bercakap dengan ayah kawan abang Long,dia CIKGU kat sekolah ni dan cikgu tersebut mempersalahkan ayah kawan abang long  yang dok parking kat tepi tu..sebab dia cikgu tu tak nampak budak tu..tapi papa still cakap dah ko bodoh,bawak kete tah hape-hape tah..naik bukit dah naik jangan ler tekan minyak lagi..memang laju la pergi nya......kereta parking kat tepi tu tak de kaitan..boleh nampak lah..dah ko yang BODOH,bawak kereta laju...bla bla bla


 __________________________________________________________________________


Aku tak fokus ngat yang belakang-belakang tu...coz lapor dan bila makanan di depan mata..hihihihi..tp bila aku pikir-pikir balik..emm aku jadi marah sangat...sebab kenapa macam tu??oo mentang-mentang cikgu..orang dok terdiam dan respek giler-giler...bagi aku puii!!memalukan cikgu yang sedia ada! memalukan warga kerjaya!tak reti bertanggungjwb!pastu kurang hajar dok dalam kete je..CIKGU JENIS APE TU???..aku bertanya lagi..tak de sape-sape ke yang bawak budak tu pergi klinik?mesti luka tu..sakit tu..husbend aku cakap tak..Ya Allah..kalo anak aku yang kene..memang NAHAS!


Tapi aku pujuk hati..harap budak tu tak de ape-ape..kesiannye..dah namanya budak kan...kawasan sekolah dan perumahan mesti lah slow...aku yang drive kete dalam tu pn, 30km/j pn tak sampai..coz aku lalu depan kelas,depan padang futsal...anytime,anyway bebudak melintas..budak main lari-lari dan bola akan terjah kita bila-bila masa sahaja....walaupun aku pernah menjadi cikgu GSTT jer..tapi etika perguruan tetap di kenang sehingga kini...malu betui aku dengan ATITUDE cikgu terlampau tersebut!....mana perginya etika seorang guru pada ko?ko hanya pandai memperkenalkan diri sebagai guru sahaja pada hari kejadian..tanpa rasa bersalah dan rasa malu..tak tahu aku jenis manusia ape kamu  ni....


..........Astagfirullallah Al-Azim............




***  next episod aku sambung esok...ngantuk lak..hihihi


Tiada ulasan: