cursor

Jumaat, 13 Februari 2015

Alahai CIKGU TERLAMPAU Sekolah Kebangsaan Bangsar! (Part 2)



Ok aku sambung balik kisah kemarin....so keesokkan harinya 11-02-2015 (semalam),aku naik kerja maka aktiviti harian aku yang take over semula....so pepagi bute macam biasa aku bawak abang long makan kat kantin sekolah dulu..TERBAIK lah sekolah ni..pepagi aku tengok kantin penuh dengan bebudak sarapan pagi dahulu sebelum perhimpunan..so tak de sakit-sakit perut dan gastrik-gastrik lagi ya...tiada alasan dah untuk itu..so mak ayah yang bz macam aku nih, jangan risau...anak-anak tak kan kelaparan pepagi bute....sediakan duit je ya..hihihi


So oleh kerana si adik debab ni dah mengamuk je..aku pon bawak ler kereta parking betui-betui depan kelas abg long..dalam minda dah set dah kejadian semalam dan memang dah set dalam sekolah PLZ slow ya! anak-anak macam lembu melintas..hahaha..ops sorry! bahasa aku agak kasar..tapi itu lah hakikat yang sering aku luah kan bila GERAM!..hihihi..cikgu abang Long lak..lambat nyer lahai...kul 7 lebih baru datang..emm..ape kene tah sejak dua menjak ni lewat plak..biasa tak..may be BZ...





Emm..so selepas hantar abg long yang macam kure-kure buka kasut coz mengamuk nak tido dan selepas kene marah,aku pon dengan perlahan keluar dari kawasan sekolah..sampai di depan gelanggang Futsal..eh!! alamekkk!! nape plak ler pak guard ni tutup ngan kon?nampak plak ade cikgu yang tak ler kurus sangat,dan  tinggi dok ditepi pak guard tu,sambil mengomel-ngomel...dalam hati aku nih..mesti kes semalam ni...mesti cikgu ni tak bagi kenderaan masuk..huhuhu..aku tengah berkira-kira nak lalu coz ade lubang besar dan mereka tambah ngan kepingan mozek pecah kot kat dalam tu tetiba pak guard tu nampak aku..terjenguk-jenguk kat sticker cermin kereta aku..cari sticker sekolah kot..dalam hati aku..buka aje la kon tu..dah aku dr dalam kawasan sekolah..bukan baru nak masuk,tak de sticker sekolah ler weii oiii! n huhuhu abih lah tayar kete haku!!!!!...huhuhu.nak tak nak lalu aje lah jang oit..






So aku tinggalkan kisah pagi ni....cite time balik tengahari plak..aku macam biasa ler...guna pintu pagar utama...dengar lah mak ayah bebudak lain bising-bising coz kenderaan tak dibenarkan masuk sampai ke depan kelas...ayah kawan abg long semalam yang dipersalahkan tetiba marah...sambil berkata.."dah dia yang langgar nak cakap ape nye dia tak langgar?"...aku yang kat belakang pn memasang telinga..hihihi TELINGA CAPANG toi aku nih hahhaha..so hasil nyer seperti yang berikut:

________________________________________________________________________


Aku        : kenapa ni cikgu..bising-bising semua ni....eh siapa kat sebelah t cikgu?Guru Besar ke?


Cikgu     : Mak ayah mereka ni bising sebab pak guard tak benarkan kenderaan luar masuk kedalam sekolah..sebenarnya kami amat menggalakkn ibu bapa yg ambik anak2 mereka sendiri di depan pintu sekolah ni..nak2 yang naik van..lagi kami nak suh depan kami ambil bebudak...eh bukan..yang tu penolong kanan sekolah nih...


Aku    : oo..kenapa pasal kes semalam ke?


cikgu : haah..betul..sebab semalam ade kes budak kene langgar dengan kereta..so ni ade mak ayah dah komplain kereta kene letak luar..tapi kalo nak bawak kat depan jugak puan kene ikut pagar sana lah (utama).kat sana boleh lagi sampai depan pagar..kereta puan kat mana?



Aku: kereta saya parking kat sana..kalo kat sana pon tak leh sampai ke pagar memang melampau lah..hihihi (senyum kambing aku a.k.a tak ikhlas)..eh! tapi bukan ke semalam yang langgar budak kelas sebelah tu cikgu?pakai kereta savvy hitam lagi..siap cakap dia cikgu lagi kat sini....sape cikgu tu?


Cikgu : hahhaha eh yang pagar sana boleh kot..kalo tak bagi..lagi mak ayah mengamuk...Oh ye?nama cikgu tu, cikgu Tengku apatah..dia sesi petang..dia cakap bukan dia yang langgar..dia cakap orang luar..dia dah buat report polis lagi cakap bukan dia yang langgar..lagi pon pagi semalam kebetulan ramai orang datang sini sebab ade urusan sedikit.....



********** Tetiba ade ayah budak lain menjampuk....**********



Ayah Budak Lain : Ape bukan dia nye! dah terang-terang semua orang nampak dia yang langgar.....banyak saksi lah....


************* Cikgu terus terdiam.. ****************


Aku: ha betui tu..semalam husband saya pon nampak dan dia ade masa kejadian..dia cakap cikgu tu siap bagi tahu dia cikgu kat sini lagi....husbend saya cakap tak de sape pon yang bawak budak tu pergi klinik..cikgu tu siap kurang hajar lagi..dah la langgar budak,tak turun tengok..tak buat ape..dok je dalam kereta dia..walhal dah langgar budak tu....tapi kan cikgu, saya rase mesti budak tu luka coz berguling-guling budak tu jatuh...mesti sakit tu...husband saya nak bawk pergi klinik dia tak berani coz budak tu dari van sekolah kan,dan masih lagi dalam tanggungawab pihak sekolah.



Cikgu : emm..budak tu budak kelas sebelah..Qistina *** (lupe lak aku nama dia)..dia naik van..dia dah turun dari van..dah seberang jalan nak g kelas..pastu dia patah lik..tu yang kene tu..haah betui...abih luka-luka budak tu.....emm..tak pela..ape-ape hal kita tunggu surat aje lah..sebab dengar cerita pihak sekolah akan keluarkan surat kepada ibu bapa pasal kenderaan nih..baru boleh percaya lah..kala setakat mulut ke mulut ni susah sikit nak percaya..kita tunggu surat aje lah ye..


Aku ; emm..tak pela cikgu.. (dalam hati..huish seribu satu maacam ado..)


________________________________________________________________________



Masa perjalanan menuju keluar kelas nampak lagi Pen.kanan sekolah dok bercakap2 kat kelas sebelah..dalam hati aku..sian toi cikgu nih..dari pagi tadi aku nampak dia nih...berpeluh-peluh,berminyak-minyak muka..panas lagi...alang kah bagusnya, jika kebenaran terbongkar.."STAFFFFFFFFFFFF CIKGU LAH YANG LANGGAR!!!!!!!BUKAN ORANG LUAR!!!!!!".. nak je aku jerit kat dia..hehehehe  dah macam PAPAZOLA dalam citer boboi lak haku nih..



Dan buat CIKGU TERLAMPAU..tahniah awak dah berjaya mengaburi mata pihak pengurusan..tak pe,terima kasih..sebab lakonan awk yang berjaya itu,kami mak ayah yang dapat susah..tak pe..hari ni hari awak...esok lusa INGAT ade balasan untuk awk..tak awk..anak2 awak...Allah maha adil ye...tak lokek mengaku kesalahan..tak salah ucapkan perkataan kemaafan...awk mengaku awk cikgu kat sekolah ini,awk dengan tiada perasaan bersalah,seolah2 tiada ape berlaku terus naik ke pejabat sekolah..tak pe lah..teruskan lakonan anda...sampai hari kiamat mungkin..tp bila hisab di buka..tiada kekesalan ler saat itu ye....



 Dan jangan cari pasal dengan anak saya...NAHAS awak nanti kene dengan husbend saya...tak puas hati dengan kisah KEBENARAN yang saya tulis ni..mai email saya..anytime any way saya boleh jumpe awak...mungkin Qistina tu anak orang biasa-biasa aje..lak-lak tu naik van aje....bukan anak VVIP macam kat sekolah sebelah yang hari-hari hantar naik starex,mes...boleh lah awk gula-gula kan pihak sekolah....mujur ketika itu aku tak de di tempat kejadian..kalo tak,pamous muke n kereta anda sy ambil gambar..huhu


Emmm...ingatkan ade jalan penyelesaian kes tersebut..tapi tak sangka,siap buat report polis lagi tak ngaku dia yang melanggar..emm..tak paham aku..ade juga orang yang macam ni..tercalar imej warga pendidik...mentang-mentang lah yang miskin dan yang biasa-biasa aje yang hantar anak-anak dia kat PRA SEKOLAH ni..macam ni ko punya pandangan ya...tak respek langsung kat nyawa seorang budak..emm membuatkan aku pon jadi takut lak nak suh anak aku naik van..emmm...duniaa...duniaaaaaaaaa.......



Tiada ulasan: